April 20, 2006

En liten update...

...vår son går upp i vikt nu!!!! Jippiiiiiii! Äntligen. Det har varit en jobbig process att få honom att gå upp i vikt. Vi använder NAN:s ersättning nu, men han äter även Baby Semp nu. Vi bytte nappflaska eller nappen så att säga. Vi hade den raka förrut och bytte mot den svängda. Voilá! Han äter ersättning nu så det dånar. Han har slutat att amma helt med.

MEN det roligaste av allt är att han har börjat vända på sig. Från rygg till magliggande. Bara så där igår, o ja Pappa är stolt. Mina jobbar kollegor var ju inte lika imponerade av det som var/är. Mamman ringde och sa att nu vänder han på sig.

Dags att jobba lite nu.... More to follow....

//Pappan

April 10, 2006

Minform...

...äger, men Sempers Baby Semp gör inte det. Wille gillade ju inte alls det. Inte överhuvudtaget! Så nu fick vi tag på NAN instället, ja det är från Nestlé. I give a damn. Han äter, han gillar det! Det är det viktigaste! Han äter verkligen med glädje. Så borde han gå upp i vikt. Ger han ca 90 ml var gång han får det nu. Så där en 2-4 ggr om dan. Så jäkla skönt. Han har mer energi, är piggare och framför allt så är han inte så gnällig mera. Så underbart. Japp jag vet jag är bara glad.

Köpte bil igår. Det är ju dags att ta klivet in kombi åldern nu! En Renault Megane, beg visserligen men ändock en ny bil för mig. Vi får se hur den går sen. Hämtar den nog på onsdag.

Dags att fixa middag nu, ha det bra...

//M

April 04, 2006

Om tillägg...

... ser att det är en hel del som söker info om Baby Semp på denna sida. Vi ger han 60 ml vatten, som kokas först sen häller jag i 2 skopor med pulver, vid ca 70 graders temp. Ja, jag har termometer. Shake it, baby. Sen när det är kallt nog att äta skall den ätas av barnet. MEN det är alltid ett men, han gillar inte det alls. Han tycker att den smakar rena dyngan. Han går inte upp i vikt som han skall. 5785 gr väger han nu. Det är alldeles för lite. Hans vikt kurva planar ut. Så det måste tvingas in i han med våld.

Stackars barn, det kan inte vara lätt. Men vad ska man göra när källan sinar.... Barnkläder har man ju försökt att hitta nåt som är praktiskt. Jag gillar inte helpyjamas med bara knäppning uppe vid axeln. De skulle EU ta och förbjuda... Knappar hela vägenfrån fot till hals skall det vara. Ok, det finns massor av kläder att köpa om man letar lite, men jag hittar inte så mycket är coolt. Visst det finns men då smakar det mera än min klädbudget på mig själv per år. Så nån fram med en kollektion med billiga och snygga barnkäder. Nåt för farsan Baloo kanske som gillar att jobba med massor med projekt. HAHA slogan: By kids for kids, Made in sweatshopland... (om man vill ha det billigt)

Annars har livet sin stilla gång. Moderskeppet och jag har hamnat i en 1800-tals lunk. Karln kommer hem från jobbet så brukar middagen vara framme... osv. Det är tryckt och skönt att ha någon tar han om en lite, men att ha det så här hela livet, det vete fan om jag skulle klara mig med det.

Moderskeppet överaskade mig med en ny grill. jag förstår vinken.... Snart är det dags att börja röka ut grannarna med saftiga marinader som ryker. Kanske redan till helgen. Har kollat lite på webben om grilltips hittar inte så mycket vettigt men här är två länkar:
Grilltips på tyska

Lite inspiration

Bäst på bio just:IC2

//M