Här kommer det att finnas info om våran bebis. Denna sida är till för våra vänner och bekanta och annat löst folk. Skriv gärna kommentarer. Kommer att uppdatera bilderna vart efter jag hinner. //Familjen Kota - H-gren
February 27, 2006
google etta!!! nu förtiden, med bebisen, huvva, bb besök, Tralalalalaaaaaa osv Altus, yadda och de andra sökoptimeringsföretagen, jag säger bara en sak: Eat this!!!!!
Dags igen!


Så nu har det gått en tid och vi börjar installera oss i våra rutiner. Det gapas mellan 18-21 och sovs där emellan. Han äter och växer så det knackar. Snart dags för nya kläder. Dom är ju jättegratis att inhandla. Tur att vi har en pojke sen innan. Fattar inte detta, att hans kläder är dyrare än mina. Kanske säger det mer om min klädsmak än av hans, men vad är 2/6 eller 1 tiondel av mina kläders tyg i hans och ändå är de dyrare. Ja jösses tacka fan för lite reor. Tänkte på en sak ändå. Om man skall resa nu. Puh wow vilken kostnad att flyga tex. Jösses blir bilen till Spanien nästa gång!! Blir nog billigare. Man är ju smålänning nu ;)
What else is new? Jo, jag har fått nytt jobb. Börjar snarast jag kommer från scania! Gott, vet inte riktigt vad det nya jobbet innebär än, men ska prata finska på arbetstid i telefon iaf blir det, sen får vi se. Det är ett litet företag med ca 20 anställda så man får väl göra lite vad som helst där.
Man börjar ju undra lite om detta gapande han håller på med på kvällen. Det är synd att han inte säga vad det för fel när han skriker. Han är ju otröstligt. Jobigt ibland och ibland så skiter man i det helt. Man stänger av öronen...
Ja ja lite om detta nu, översta bilden wille och ille, undre husbonn och wille i kamp med John Blund. Tror att John Blund vann.
Ha det bra vi hörs...
//M
February 15, 2006
Hupp
Magknip igen. Att det aldrig går över. Man blir praktiskt av det. De skriker sig trötta ;) Annars går det bra... typ.. kanske. Det är bara det att nu när de skiter e ju det sååå... sticky... weuh... It´s sux. Men man gnäller väl sen det börjar lukta skit på riktigt med... Aldrig får man vara riktigt misnöd heller. Bäst i kväll e ju pernoden i kväll som slinker/rinner ner så gott ner för strupen.
Idag började prova på innebandy för pojkar -00. Jr var där och testade. Verkar bli att fixa han en riktigt klubba med. Fotboll, gympa och innebandy... Min kvot är fylld för han. Snart skall det väl spelas basket eller något annat som man bryr sig JÄTTE mycket. Nä, innebandy får det vara för min del.
Ska det bli en sportatlet? Blivande guld medaljör i OS (Norrman? Läs:OL) Tja, är väl tveksam men man kan ju hoppas att ett visst intresse för sportaktiviter skall finnas hos han/båda. Men bli artister inom sin gren, är väl mycket att hoppas på. Kommer inte att sträva att de ens kommer så långt.
Finns det något värre än en förälder som matchar sina barn från läktaren? Ok, kanske den som är tränare då, men jag tror/hoppas att de ser till en större bild än så?! Stackars ungar när pappan, ja det är oftast pappan, gapar så att han hörs över hela Lönneberga? Ja , jösses. Tur att man inte är sådann....?
Idag började prova på innebandy för pojkar -00. Jr var där och testade. Verkar bli att fixa han en riktigt klubba med. Fotboll, gympa och innebandy... Min kvot är fylld för han. Snart skall det väl spelas basket eller något annat som man bryr sig JÄTTE mycket. Nä, innebandy får det vara för min del.
Ska det bli en sportatlet? Blivande guld medaljör i OS (Norrman? Läs:OL) Tja, är väl tveksam men man kan ju hoppas att ett visst intresse för sportaktiviter skall finnas hos han/båda. Men bli artister inom sin gren, är väl mycket att hoppas på. Kommer inte att sträva att de ens kommer så långt.
Finns det något värre än en förälder som matchar sina barn från läktaren? Ok, kanske den som är tränare då, men jag tror/hoppas att de ser till en större bild än så?! Stackars ungar när pappan, ja det är oftast pappan, gapar så att han hörs över hela Lönneberga? Ja , jösses. Tur att man inte är sådann....?
February 13, 2006
Tiden går...

Hej alla,
som ni förstår så har jag inte riktigt tid (läs:lust) att update denna blogg så ofta som en del tycker att jag borde, men jag tar det när andan slår på som nu. Radioseven i lurarna på max, så skall det nog gå ska ni se. Farmor blir glad åt nya bilder.
Wille har haft problem med magen så han har gapat en del. Han har problem med att skita, men när det väl kommer ut så släpper det onda i magen och han lugnar ner sig. Sicket lass det vara. Hur fan får de plats i den lilla magen undrar jag bara? Nån som har ett bra svar på det???? Han får miniform enligt doseringsanvisning. Det verkar hjälpa mot gaserna iaf. Han väger 5090 gr nu. Så han växer så det knakar... Det är en kille med kort stubin, som kan explodera i utbrott som inte är nådigt. Han är lik sin pappa, tror jag iaf...
jaja, det är en underbar kille som gillar sin mor något kopiöst men det kan inte hjälpas, hon har ju nåt jag aldrig kommer att kunna ge han..! En riktig morsgris. SÅ där var det sagt. Vi män vi blir efter vad det gällerden biten med kontakt osv när de är små. Visst man har ju kontakt men man kan ju aldrig få samma kontakt som en mamma kan med sitt barn... Socialstyrelsen kommer väl snart med en rekommendation, minst 5 kramar om dan eller nåt...
Storebror tycker att det är kul med en lillebror. Han ville ju just ha en liten bror, så han fick som han ville. För min del spelade det ingen roll, bara det var friskt. Alltså barnet!!!! Ok, att han inte heller var ful, en sån där som bara mor kunde älska..... HAHA
Kolla även in: http://farsanbaloo.blogspot.com/
Love //M
February 05, 2006
1 vecka + 3 dagar


HAHA jag känner mig så löjligt glad i det där lilla krypet. han har kopplad in charmmaskinen och Modern har fallit som en fura. Han är hennes lilla pojke men jag får ju faktiskt byta blöja på han... De 2 är så snälla mot mig. Annars är han ett snällt och ett tyst barn som inte skriker för mycket. Han sover om nätterna så det hur lungt och skönt som helst!!!
Jag är nöjd med han än så länge, men de på BB sa dock att det inte är bytesrätt om man är missnöjd....
E har tappat sin första tand, syns på bilden lite... Han är så stolt, och tandfen kom och skänkte han pengar med... Vilken tur, va?
//M
Subscribe to:
Posts (Atom)